"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Joh. 3:16

Ainoa Raamatun kohta, jonka muistan täysin ulkoa. Se on uskomaton, eikö? Minulla on kestänyt kauan, ennen kuin olen ymmärtänyt yhtään, mistä tässä on kyse.

Ennen ajattelin: "Okei, Jeesus kuoli ihmisten puolesta, mitä sitten? Saiskohan sillä pisteitä ussan kokeesta?" Nykyään kaikki on toisin. Yksi lause on todellakin muuttanut minun elämäni, niin uskomatonta kuin se onkin. Nykyään ajattelen: " Jeesus kuoli mun puolesta, miten ihmeessä joku voi rakastaa mua niin paljon? Voinkohan mä koskaan ymmärtää sitä ihan täysin?"

En varmaankaan. Olen yrittänyt kuvitella itseni Jeesuksen asemaan. Jos minun olisi pakko, olisinko itse valmis kuolemaan kaikkien maailman ihmisten puolesta? Haluaisin ajatella "Totta Mooses", mutta voisinko sittenkään? En tiedä.

Ihmeellisintä tässä ei kuitenkaan ole minun mielestäni Jeesus, vaan Jumala. Olen miettinyt myös sitä, olisinko valmis antamaan siskoni, veljeni, äitini tai isäni pelastaakseni muut ihmiset. En todellakaan pystyisi siihen. Ja se on ihmeellistä. Miten Jumala voi rakastaa minua, meitä kaikkia niin paljon, että voi antaa Poikansa, jota varmasti rakastaa yli kaiken, jotta meillä täällä olisi hyvä olla? Miten joku voi rakastaa minua niin paljon?

"Sun salaisissa haaveissas joku rakastaa sua niin että sydämeen sattuu"

The Rain sanoo Tuuli kulkee-biisissään niin oikeilla sanoilla sen, mitä ajattelen tästä. Joskus, kun todella alan ajatella Jumalan rakkautta, kyyneleet tulevat silmiini ja olen niin onnellinen. Haluiaisin vain ylistää Jumalaa, kertoa, miten ihmeellistä on, että minua rakastetaan.

En voi ymmärtää sitä, miten joku voi rakastaa minua vielä enemmän, kuin äitini rakastaa minua tai kun minä rakastan perhettäni. Miten joku voi antaa minulle anteeksi ihan kaiken, pahimmatkin ajatukseni, ja silti rakastaa minua? Vaikka minulla ei ole tarjottavana mitään takaisin, ei läheskään yhtä suurta rakkautta, se rakkaus ei kuihdu. Jumala rakastaa minua ikuisesti. Miksi ihmeessä?

En tiedä, mutta se on tehnyt elämästäni ihan erilaisen. Haluan olla hyvä ihminen, jotta Jumala ei koskaan hylkäisi minua, eikä koskaan lakkaisi rakastamasta minua. Tiedän, ettei se koskaan lopu, mutta on ihanaa yrittää elää hyvin. On ihanaa, kun elämällä on tarkoitus.

Se tarkoitus minulla on olla Jumalan rakkauden arvoinen.